Audi представила оновлений 3.0 V6 TDI EA897evo4 з електрокомпресором і підтримкою пального HVO

Компанія Audi модернізувала свій легендарний 3,0-літровий турбодизель — тепер він краще тягне, працює чистіше й отримав цілу команду з трьох 48-вольтових електромоторів. Ба більше, оновлений агрегат перевели на екологічне пальне HVO (hydrotreated vegetable oil) — перероблену рослинну олію, яка може суттєво зменшити викиди CO₂. Першими новий мотор V6 TDI EA897evo4 отримають актуальні Audi Q5 та Audi A6.

Четверта еволюція дизеля, який не збирається на пенсію

Двигун сімейства EA897 працює з 2010 року, і Audi зовсім не поспішає його списувати — попит у Європі на преміальні дизелі й досі високий. Тому цього тижня компанія показала вже четверту генерацію — EA897evo4, і це, по суті, не просто мотор, а ціла низьковольтна гібридна система з купою компонентів.

Три електромотори: хто за що відповідає

  • Стартер-генератор (48 В)

Під’єднаний ременем до колінвала, відповідає за плавний запуск двигуна та підзарядку буферної батареї. На Q5 акумулятор стоїть над задньою підвіскою, на A6 — у задньому звисі. Ємність Audi не називає, але орієнтир — приблизно 1,7 кВт·год у схожих системах. Зарядка від розетки не передбачена.

  • Електронаддув

Другий електромотор обертає крильчатку, що створює додатковий тиск на впуску. Це електричний компресор, який працює разом із турбіною зі змінною геометрією. Audi вже застосовувала електронаддув на S4, S6 і SQ5, але тут він працює не просто для усунення «турбоями» — він постійно допомагає турбіни та навіть може отримувати вже стиснене турбіною повітря для ще швидшого розкручування. Сумарний тиск наддуву — 3,6 бар, максимальна потужність — 299 к.с., момент — 580 Нм.

  • Тяговий електромотор

Вмонтований у 7-ступеневий S tronic із двома зчепленнями. Дозволяє їхати на електротязі на малих швидкостях, прискорюватися з допомогою електродвигуна або рекуперувати енергію під час гальмування. Його віддача — 18 кВт (24 к.с.) та 230 Нм, максимальна рекуперація — 25 кВт (34 к.с.).

Чистіше пальне — чистіший двигун

Нова важлива особливість — двигун повністю сумісний із пальним HVO. Саме з ним автомобілі й виходитимуть із заводу. HVO виробляється з відпрацьованої олії, тваринних та рослинних жирів, а також різних сільськогосподарських відходів. Викиди CO₂ при його згорянні нижчі на 70–95%, а додаткові бонуси — чистіший двигун, менше сажі у фільтрах і значно краща морозостійкість. HVO дорожче за дизель, але екологічність і ресурс двигуна для багатьох важать більше.