Приблизно раз на рік мені пропонують взяти авто на тест, і цього разу це знову електрокар і знову Volvo. Тож вмощуйтеся зручніше — ділюся особистими враженнями від Volvo EX30, найкомпактнішої та найдоступнішої електричної моделі бренду.
Одразу уточню: я вже давно не журналіст і не роблю «класичні» огляди з таблицями за і проти. Це просто досвід водія й автомобільного ентузіаста, який пересів у сучасну електромобільність після дев’яти місяців з трилітровим турбодизелем. Контраст між «аналоговим» минулим і «цифровим» майбутнім — колосальний. Після максимально механічної BMW F31 я отримав «планшет на колесах». І це суттєво впливає на враження, але давайте до справи.
Дизайн і простір у салоні EX30
Volvo EX30 ви вже точно бачили на дорогах України. Це симпатичний, компактний міський електромобіль, який виглядає дуже невеликим, але всередині вражає простором. Інженери й дизайнери зробили максимум, щоб навіть із такими габаритами авто не здавалося тісним.
Хоча EX30 виглядає меншим за торішню C40, всередині він відчувається не менш просторим, а подекуди навіть комфортнішим. Попри поширені міфи, що авто підходить лише людям до 170 см зросту, я зі своїми 187 см сів без жодних дискомфортів.
Особливо сподобався джойстик керування електроприводом сидіння — дуже зручне рішення. Панорамний дах додає простору й світла, підсвітка створює атмосферу, а загальна архітектура салону виглядає сучасно та свіжо. Це вже не «класична Volvo», але й світ навколо давно змінився.
Єдиний мінус для мене — дуже незвичний руль. Квадратнуватий, компактний, зовсім не той класичний круглий варіант, до якого звик.
Матеріали салону приємні, тканина сидінь — якісна, фірмовий шведський ярличок додає шарму. Багато практичних рішень: відсутність традиційних елементів керування по центру, максимально «повітряні» дверні карти, виокремлені кнопки склопідйомників — усе заради простору. Н незвично? Так. Але прикольно.
До речі, протягом перших днів я інстинктивно шукав звичні кнопки в повітрі, а потім тягнувся вмикати передачі підкермовим селектором у власній машині — настільки швидко звикаєш.
Філософія повної цифровізації
EX30 Volvo створений із чіткою ідеологією: максимальна автоматизація. Водію залишили лише руль і мінімум управління.
Чесно зізнаюсь — кнопку примусового вмикання двірників я знайшов на третій день, хоча забирав авто в дощ. І так, без кнопки можна було обійтися.
Усе керується через великий дисплей. Система працює на Android Automotive, оновлення виходять регулярно, і власники кажуть, що авто «живе своїм софтовим життям», постійно покращуючись.
Приємний момент — навігацію нарешті виправили, і час прибуття більше не рахується за Гринвічем. Дякуємо.
Безпека, як і годиться в Вольво EX30
EX30 максимально сфокусований на безпеці. Місцями навіть надто, як для українських реалій.
Найбільше дратує постійне попередження про перевищення швидкості — його доводиться вимикати кожного разу вручну. У Києві рівно 50 км/год їхати майже нереально, перевищення до 20 км/год не карається, тож машина постійно «пікає», і це втомлює. Вимкнути функцію назавжди — неможливо.
Система стеження за водієм теж дуже уважна:
— відвів погляд на дисплей — попередить;
— позіхнув — запропонує перепочити.
Окрема крута фіча — контроль трафіку при відкритті дверей. На відео вдалося зняти момент, коли авто попередило про велосипедиста, який саме мене об’їжджав.
Характеристики та як Volvo EX30 2025 року їде
На тесті була топова версія ex30 volvo з двома моторами та максимальною батареєю.
Технічні дані тестового авто:
- Потужність — 428 к.с. (315 кВт)
- Крутний момент — 543 Нм
- Батарея — 69 кВт·год
- Розгін 0–100 км/год — 3,6 секунди
- Запас ходу:
— до 590 км містом
— до 450 км у змішаному циклі
— фактично в активному режимі — 350–400 км
Динаміка — шалена. Тягне так, що закладає вуха, навіть у моєї сім’ї, звиклої до динаміки, очі округлилися.
Керованість приємна, хоч руль і легкий. Найбільше дратувало не його вага, а форма — прямокутна «баранка» все ж на любителя.
Я так і не звик до відсутності приборки перед очима — постійно коситися вправо не надто комфортно. Але це питання звички.
Система допомоги водію працює чудово:
— тримає дистанцію,
— утримує полосу,
— самостійно зупиняється й рушає,
— фактично вміє їхати майже автономно.
На відео видно, як авто вимагає повернути руки на руль, а ігнорування призводить до самостійного плавного зупинення. Це реально круто й корисно в щоденних поїздках, особливо в тягучках.