Avatr 11: коли преміум-електричка вражає дизайном, але дивує практичністю

Парадокс преміум-електричних кросоверів полягає в тому, що чим ефектніше вони виглядають, тим менш захопливим стає сам процес користування. Це класичний ефект «високої бази»: зовнішність обіцяє неймовірний досвід, а насправді машина літає або телепортується… ну майже як усі інші електромобілі.

Щоб уникнути розчарування, виробники додають футуристичні «навороти», часто без реальної користі:

  • двері з електроприводом,

  • матричні дисплеї на кузові,

  • незвичайне планування салону,

  • футуристичні крісла та руль,

  • «зоряне небо» на стелі,

  • вбудоване караоке та монітори в моніторах,

  • нестандартні типи кузова.

Дизайн кузова: чотиридверний кросовер

Avatr 11 отримав незвичний кузов: це чотиридверний кросовер із багажником, як у седана. Практичність при цьому трохи страждає, але в преміум-класі кого це хвилює?

Проте реальна користь від цього рішення мінімальна: силует майже як у стандартного п’ятидверного купе-кросовера, а із нестандартного лише вертикальне заднє скельце, через яке нічого не видно в салонне дзеркало.

Замість дзеркал тут екрани, що показують картинку з камер під спойлером. Пробки стають «розвагою»: можна розглядати, що відбувається в салоні стоячої попереду машини. В тісних паркувальних місцях доводиться повністю покладатися на систему кругових камер, бо оглядність через вікна слабка.

Двері з електроприводом: цікаво, але не завжди зручно

Двері можна налаштувати під свої потреби, але захоплення швидко змінюється роздратуванням.

  • Відкривається не на потрібний кут,

  • інколи не спрацьовує,

  • рухається повільно.

На схилах двері іноді відмовляються працювати, і доводиться тягти їх руками. Електродвері – обов’язкова частина повнопривідних версій, тоді як задньопривідний базовий варіант доступний лише з ручними дверима і меншою батареєю.

Натомість корисним був би електропривод у замку переднього багажника: потрібно тиснути строго по центру двома руками, особливо якщо кузов мокрий або брудний.

Декоративні елементи та аеродинаміка

Avatr 11 має електромотор для висувного антикрила в кришці багажника, але його ефект практично декоративний. Кросовер важить майже 2,5 тонни, і його прижимна сила від цього елемента мінімальна.

Салон: футуризм vs. комфорт

Внутрішній простір Avatr 11 максимально відрізняється від інших машин:

  • колонна на передній панелі з підсвіткою та високочастотним динаміком аудіосистеми Meridian (25 динаміків),

  • панорамна «шайба» майже як у мінівенів,

  • другий ряд двомісний з «лаунж-кріслами», опційно – тримісний диван,

  • масаж у задніх сидіннях, але без медіасистем та третьої клімат-зони,

  • перед пасажиром окремий монітор із доступом до VK-сервісів.

Передні крісла наворочені, але знайти зручну посадку складно: інтегрований підголівник тисне на потилицю, спинка або сутулить, або завалює назад. Відтоманка для голеней часто залишається загадкою, а з точки зору матеріалів – де могло бути металеве оздоблення, скрізь пластик.

Технології за кермом: драйв або… ні?

Avatr 11 не має проекційного дисплея, а керування деякими функціями виглядає дивно:

  • ричаги склопідйомників працюють «навпаки»,

  • контролери на кермі вимагають перехвату,

  • панель приладів не налаштовується,

  • постійно показується тиск у шинах.

З прискоренням теж цікаво: на повній батареї 0-100 км/год за 4,5 секунди, але при 30% заряду – вже 9 секунд.

Ходова частина: пружини vs. вага

Кросовер важкий, але шасі адекватне, керованість прогнозована.

  • Великі гальма Brembo блокують колеса, але точне дозування складне,

  • рекуперація слабка: немає їзди «в одну педаль», інколи автомобіль навіть трохи прискорюється при відпусканні акселератора,

  • підвіска пружинна, але дуже м’яка – комфортна на нерівностях, але на трасі трохи розгойдує кузов.

Китайські виробники, такі як Aito, довели, що великі преміальні електрокари можуть мати відмінну пружинну підвіску.

Висновок: стиль понад функціональність

Для більшості власників Avatr 11 «кросовер» – це стиль, а не функціональність.

  • Брутальний дизайн, киберпанк-стиль, футуристичні «навороти»,

  • сучасна електрична платформа, батарея CATL, запас ходу близько 450 км.

Але за кермом немає вибухових емоцій – тільки плавність, розкіш салону й відчуття технологічності, яке місцями суперечить комфорту та практичності.