Mercedes-Benz відмовиться від A-класу: хетчбек зникне до 2027 року, на заміну прийде нова модель початкового рівня
Хетчбек Mercedes-Benz A-класу поточного покоління з індексом 177 залишатиметься у виробництві до кінця 2027 року, після чого йому на зміну прийде нова модель початкового рівня. Цікаво, що ця новинка ймовірно не носитиме ім’я A-клас і не буде ані хетчбеком, ані седаном.
Модель A-класу з кузовом хетчбек випускається з 2018 року, а в поточному році компанія зняла з виробництва седан A-класу, натомість представивши нове покоління Mercedes-Benz CLA (заводський індекс 174/178). У Mercedes-Benz логічно вирішили, що наявність двох компактних седанів у модельному ряду — це надмір.
Щодо хетчбека, довгий час не було жодної офіційної інформації, компанія зберігала повне мовчання. Як виявилося, це означало, що у моделі, найімовірніше, немає майбутнього. Ще у 2022 році керівництво Mercedes-Benz оголосило про курс на скорочення доступних моделей та посилення фокусу на преміальний сегмент.
Проте з часом стало зрозуміло, що повністю відмовлятися від початкових моделей не вигідно — вони приваблюють нових клієнтів, які згодом можуть перейти на дорожчі автомобілі марки. CLA, хоч і займає нішу початкової моделі, не в усіх регіонах підходить для цієї ролі — зокрема, в Європі седани малого класу не надто популярні, а CLA Shooting Brake у новому поколінні став надто великим і дорогим.
Що буде натомість?
Генеральний директор Mercedes-Benz, Ола Калленіус, на нещодавньому галузевому конгресі, організованому журналом auto motor und sport, підтвердив: нова модель початкового рівня з’явиться наприкінці 2027 року, коли у німецькому місті Раштатт буде завершено виробництво хетчбека A-класу.
Нова модель буде базуватися на модульній платформі MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture) — тій самій, що використовується в третій генерації CLA. Проте представники компанії уникають згадки назви “A-клас”, натякаючи, що новинка отримає інше ім’я та концепцію.
Офіційних подробиць про майбутню модель поки немає, але німецькі ЗМІ припускають, що це, швидше за все, буде компактний кросовер, менший і доступніший за GLA. Трохи менш ймовірно, але теж можливо, що Mercedes-Benz повернеться до формату однооб’ємника (мінівену) — схожого на перші покоління A-класу.
Технічні можливості
Платформа MMA підтримує як електромобілі, так і гібридні силові установки. Це видно вже на прикладі нового CLA, який буде доступний в обох варіантах.
Продажі та конкуренція
За даними JATO Dynamics, з січня по серпень цього року в Європі було продано 44 858 екземплярів Mercedes-Benz A-класу — це на 10% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Для порівняння:
- BMW 1 Series — 58 992 од. (-2%)
- Audi A3 — 78 054 од. (-7%)
(включно з седаном і крос-хетчбеком)
Таким чином, епоха Mercedes-Benz A-класу добігає кінця, і компанія вже працює над новою компактною моделлю, яка буде відповідати вимогам часу і залишиться привабливою для нових покупців.