Глобальний план розвитку корпорації Stellantis, яку минулого літа на тлі кризи очолив італієць Антоніо Філасо, буде оприлюднений лише наступного року, проте його локальні прояви вже починають виявлятися: раніше цього тижня стало відомо про готований перезапуск виробництва автомобілів Jeep у Китаї, а сьогодні оголошено чергову порцію хороших новин для США. Чергову, тому що раніше цього року Stellantis відновила тут випуск бензинових двигунів V8 HEMI і відродила спортивний підрозділ SRT Performance. Інвестиції в розмірі 13 мільярдів доларів дозволять збільшити виробничі потужності Stellantis у США на 50% і створити понад 5000 нових робочих місць у штатах Іллінойс, Індіана, Мічиган і Огайо.
Почнемо зі штату Мічиган, тому що саме з ним, точніше зі збірним заводом у Детройті, прояснилася доля кросовера Dodge Durango, нинішнє третє покоління якого виробляється аж із 2010 року. Навколо четвертого покоління Durango ходило багато чуток, з яких зрозуміло, що концепція наступника кілька разів змінювалася. Тепер, нарешті, оголошено, що «четвертий» Durango буде запущений у виробництво в Детройті у 2029 році. Що це буде за автомобіль — поки невідомо, але з огляду на повернення корпорації Stellantis до традиційних автомобільних цінностей, не очікується, що це буде електромобіль. Зважаючи на пізні терміни запуску, можна сміливо припустити, що розробка нового Dodge Durango фактично почалася з чистого аркуша.
Завод у місті Уоррен штату Мічиган, який нині виробляє великий рамний позашляховик Jeep Grand Wagoneer, у 2028 році освоїть виробництво нового великого SUV, який буде пропонуватися у вигляді plug-in гібрида типу REEV і з двигунами внутрішнього згоряння без електричних доповнень. Скоріше за все, йдеться просто про наступне покоління Jeep Grand Wagoneer.
У штаті Огайо на заводі в місті Толедо у 2028 році розпочнеться виробництво нового середньорозмірного пікапа. Марка і модель не названі, американські ЗМІ розумно припускають, що це буде молодший пікап Ram, але не той, що нещодавно запустили у Південній Америці Ram Dakota з його китайським корінням, а інший — ймовірно, родич Jeep Wrangler і Jeep Gladiator, які виробляються і надалі будуть вироблятися тут же, у Толедо.
Простаиваючий з 2023 року завод у Белвідері, штат Іллінойс, у 2027 році оживе і почне випуск кросоверів Jeep Compass і Jeep Cherokee для США, які зараз виробляються в Канаді та Мексиці відповідно, проте Stellantis іде назустріч побажанням Дональда Трампа і локалізує їх виробництво в США.
У місті Кокомо, штат Індіана, у 2026 році розпочнеться виробництво модернізованого 2,0-літрового бензинового двигуна GMET4 Evo. Спочатку двигун GMET4 дебютував у 2015 році на седані Alfa Romeo Giulia, згодом його отримали кросовери марок Jeep і Maserati, а наразі цей двигун виробляється в Італії.