Stellantis готує масштабне розширення виробництва в США: повернення Dodge Durango та нові пікапи

Глобальний план розвитку корпорації Stellantis, яку минулого літа на тлі кризи очолив італієць Антоніо Філасо, буде оприлюднений лише наступного року, проте його локальні прояви вже починають виявлятися: раніше цього тижня стало відомо про готований перезапуск виробництва автомобілів Jeep у Китаї, а сьогодні оголошено чергову порцію хороших новин для США. Чергову, тому що раніше цього року Stellantis відновила тут випуск бензинових двигунів V8 HEMI і відродила спортивний підрозділ SRT Performance. Інвестиції в розмірі 13 мільярдів доларів дозволять збільшити виробничі потужності Stellantis у США на 50% і створити понад 5000 нових робочих місць у штатах Іллінойс, Індіана, Мічиган і Огайо.

Почнемо зі штату Мічиган, тому що саме з ним, точніше зі збірним заводом у Детройті, прояснилася доля кросовера Dodge Durango, нинішнє третє покоління якого виробляється аж із 2010 року. Навколо четвертого покоління Durango ходило багато чуток, з яких зрозуміло, що концепція наступника кілька разів змінювалася. Тепер, нарешті, оголошено, що «четвертий» Durango буде запущений у виробництво в Детройті у 2029 році. Що це буде за автомобіль — поки невідомо, але з огляду на повернення корпорації Stellantis до традиційних автомобільних цінностей, не очікується, що це буде електромобіль. Зважаючи на пізні терміни запуску, можна сміливо припустити, що розробка нового Dodge Durango фактично почалася з чистого аркуша.

Завод у місті Уоррен штату Мічиган, який нині виробляє великий рамний позашляховик Jeep Grand Wagoneer, у 2028 році освоїть виробництво нового великого SUV, який буде пропонуватися у вигляді plug-in гібрида типу REEV і з двигунами внутрішнього згоряння без електричних доповнень. Скоріше за все, йдеться просто про наступне покоління Jeep Grand Wagoneer.

У штаті Огайо на заводі в місті Толедо у 2028 році розпочнеться виробництво нового середньорозмірного пікапа. Марка і модель не названі, американські ЗМІ розумно припускають, що це буде молодший пікап Ram, але не той, що нещодавно запустили у Південній Америці Ram Dakota з його китайським корінням, а інший — ймовірно, родич Jeep Wrangler і Jeep Gladiator, які виробляються і надалі будуть вироблятися тут же, у Толедо.

Простаиваючий з 2023 року завод у Белвідері, штат Іллінойс, у 2027 році оживе і почне випуск кросоверів Jeep Compass і Jeep Cherokee для США, які зараз виробляються в Канаді та Мексиці відповідно, проте Stellantis іде назустріч побажанням Дональда Трампа і локалізує їх виробництво в США.

У місті Кокомо, штат Індіана, у 2026 році розпочнеться виробництво модернізованого 2,0-літрового бензинового двигуна GMET4 Evo. Спочатку двигун GMET4 дебютував у 2015 році на седані Alfa Romeo Giulia, згодом його отримали кросовери марок Jeep і Maserati, а наразі цей двигун виробляється в Італії.